Jaki powinny być nowoczesne systemy sprzedaży?

Dla wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność program do sprzedaży kojarzy się z systemem, który ma tylko pomóc w obsłudze klienta. Program sprzedaży ma szybko przeprowadzić transakcję i rozliczyć zakup. Współczesne systemy sprzedaży potrafią jednak znacznie więcej.

Oczywiście jednym z celów jakie program sprzedażowy musi realizować to wsparcie szybkiej obsługi klienta, ale nie jest to cel jedyny. Jest cała grupa zadań, które musi wspierać współczesny program magazynowo sprzedażowy.

Systemy sprzedaży i stanowiska kasowe. Program do sprzedaży i system magazynowo sprzedażowy.

Nowoczesne systemy sprzedaży. Co program sprzedażowy musi realizować?

Decyzja o tym jaki system sprzedażowy będzie najlepszy nie jest łatwa. Na rynku jest bardzo wiele programów i często różnią się znacznie między sobą . Część z prostych systemów jest dedykowana tylko pojedynczym lokalom i co najwyżej umożliwią stworzenie kilku stanowisk w obrębie jednej placówki. W momencie w którym uruchomimy drugi punkt sprzedażowy nie będziemy mogli połączyć wszystkiego w jedną całość.  Dlatego przed wyborem systemu musimy się zastanowić nad kilkoma kwestiami:

  • Czy nasz program sklepowy będzie do jednej placówki czy też planujemy rozwój?
  • Czy nas program magazynowo sprzedażowy będziemy integrować ze sklepem internetowym?
  • Czy chcemy mieć dostęp do systemu przez przeglądarkę i możliwość zarządzania biznesem przez tablet czy smartphona?
  • Czy chcemy mieć rozwiązanie chmurowe z centralnym magazynem i magazynami na poziomie sklepów, sklepem internetowym z możliwością zarządzania całością?

Na wszystkie te pytanie musimy sobie odpowiedzieć przed wyborem systemu. Dlatego tak ważne jest skonsultowanie się przed ostatecznym wyborem i nie podejmowanie zbyt szybko decyzji, zanim nie zasięgniemy opinii firm wdrożeniowych.

Co powinien potrafić dobry program do sprzedaży?

Dodatkowo oczywiście dochodzą zadania, które systemy sprzedaży muszą realizować w obrębie pojedynczego stanowiska sprzedażowego oraz zaplecza magazynowego. Do najważniejszych elementów, które powinny być wspierane przez program do sprzedaży, można wymienić:

  • dobry program sklepowy powinien obsługiwać wszystkie typy dokumentów magazynowych i handlowych,
  • program sprzedażowy pozwala zarządzać kartoteką kontrahentów,
  • odpowiedni program magazynowy umożliwia zarządzanie kartoteką towarów, usług, opakowań zwrotnych z kalkulacją cen,
  • program sprzedaży do sklepu powinien umożliwiać rozdział dokumentów magazynowych i handlowych,
  • program do sprzedaży pozwala na wystawianie pojedynczych lub zbiorczych faktur do dokumentów WZ itp.,
  • program magazynowo sprzedażowy umożliwia automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury,
  • program sprzedaży do sklepu pozwala na płatności kartą kredytową oraz na sprzedaż kredytową,
  • dobry program do sprzedaży umożliwia tworzenie wielu zestawień, raportów i analiz oraz umożliwiać tworzenie własnych raportów,
  • każdy program sprzedaży musi mieć możliwość obsługi urządzeń zewnętrznych (drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych),

Te zadania powinien realizować każdy program sprzedażowy. Powinniśmy na to zwracać uwagę przy wyborze konkretnych rozwiązań.

Co jeszcze może być ważne i realizowane przez program sprzedaży? 

Oprócz wyżej wymienionych zadań, dobry system sprzedaży powinien generować dla nas informacje, które pozwolą nam na zarządzanie biznesem. W dobrze dobranym systemie sprzedażowo magazynowym, mamy możliwość tworzenia wielu analiz i jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak funkcjonuje.

Może to być kluczowe dla kogoś, kogo biznes jest oparty a dużym wolumenie sprzedaży ale niskich marżach lub wielu dostawcach ze zmieniającymi się często cenami zakupu. Wtenczas dokładna analiza biznesowa jest podstawą utrzymania rentowności. Co dodatkowo powinien posiadać dobry program do sprzedaży:

  • możliwość kalkulacji wysokości marży na sprzedanych towarach,
  • posiadać dokładną historię towaru,
  • informacje na temat najlepiej i najgorzej sprzedających się towarów,
  • optymalizacja zamówień,
  • centralne zarządzanie towarami i informacją co do cen zakupu,
  • analizę sprzedaży z podziałem czasowym co do dnia i godziny.

Wszystkie te elementy składają się na dobre systemy sprzedaży. Jak już wspomnieliśmy ważna jest znajomość swojego biznesu i planów rozwoju, oraz dobór odpowiedniego partnera, który nie tylko pomoże w wyborze rozwiązania, ale również będzie je umiał poprawnie wdrożyć.

Skontaktuj się z nami, a ofertę bezpłatnie otrzymasz już dziś.

Skontaktuj się z nami!

+48 794 568 566

+48 794 568 566

lub wypełnij formularz

Wypełnij formularz

 

2017-07-09T04:56:18+00:00
{hook h='displayPdDrAfterBoodyTag'}